Aantal Bladeren:2 Auteur:Site Editor Publicatie tijd: 2020-07-29 Oorsprong:aangedreven
De bescherming tegen hoge uitlaatgastemperaturen is een van de beschermingsmaatregelen van een luchtwarmtepomp.Bij de werking van een warmtepompunit zal de uitlaatgastemperatuur van de compressor om een aantal redenen de normale waarde overschrijden, wat niet alleen het energieverbruik van de compressor zal verhogen, maar ook de smeeroliecokes met slechtere prestaties zal maken, wat gevolgen heeft voor de normale werking van de compressor.
Wanneer de uitlaatgastemperatuur van de SPRSUN lucht-warmtepompcompressor te hoog is, verschijnt foutcode Er05 op het bedieningspaneel om de gebruiker eraan te herinneren dat het systeem abnormaal is en op tijd moet worden aangepakt.
Hoge uitlaatgastemperaturen omvatten voornamelijk de volgende gevallen: hoge retourluchttemperatuur, grote verwarmingscapaciteit van de motor, hoge compressieverhouding, hoge condensatiedruk en onjuiste selectie van koelmiddel.
De retourgastemperatuur is relatief ten opzichte van de verdampingstemperatuur.Om vloeistofretour te voorkomen heeft de retourgasleiding doorgaans een oververhitting van 20 nodig℃.Als de thermische isolatie van de retourleiding niet goed is, zal de oververhitting veel groter zijn dan 20℃.Hoe hoger de retourgastemperatuur, hoe hoger de cilinderaanzuigtemperatuur en de uitlaatgastemperatuur.Wanneer de retourgastemperatuur met 1 stijgt℃zal de uitlaatgastemperatuur met 1~1,3 stijgen℃.
Bij de retourluchtgekoelde compressor wordt de koelmiddeldamp door de motor verwarmd wanneer deze door de motorruimte stroomt, en wordt de cilinderaanzuigtemperatuur weer verhoogd.Het warmtegenererende vermogen van de motor wordt beïnvloed door vermogen en efficiëntie, terwijl het energieverbruik nauw verband houdt met het uitgangsvolume, de volumetrische efficiëntie, de werkomstandigheden en de wrijvingsweerstand.
Hoe hoger de compressieverhouding, hoe hoger de uitlaatgastemperatuur.Het verlagen van de compressieverhouding kan de uitlaattemperatuur aanzienlijk verlagen, inclusief het verhogen van de zuigdruk en het verlagen van de uitlaatdruk.De zuigdruk wordt bepaald door de verdampingsdruk en de weerstand van de zuigleiding.Door de verdampingstemperatuur te verhogen kan de zuigdruk effectief worden verhoogd en zal de compressieverhouding snel worden verlaagd, waardoor de uitlaatgastemperatuur wordt verlaagd.Andere redenen zijn onder meer omgekeerde expansie, gasmenging, temperatuurstijging van de compressor, type koelmiddel, enzovoort.
Over het algemeen, wanneer de temperatuur van de koelolie 177 bereikt ℃, splijting en carbonisatie zullen plaatsvinden.De temperatuur bij de uitlaat van de uitlaatklep van de compressor is echter 28-42℃ hoger dan die bij de uitlaatpijp.Daarom moet de uitlaatgastemperatuur onder de 135 worden gehouden℃.Als de uitlaatgastemperatuur te hoog is, kan de smeerolie verkolen en verslechteren, waardoor de smeerprestaties afnemen.De uitlaatgastemperatuur heeft ook invloed op de viscositeit van het smeermiddel.Als de uitlaattemperatuur te hoog is, neemt de viscositeit van de smeerolie af en is het niet eenvoudig om een oliefilm te vormen die sterk genoeg is, wat resulteert in een slechte smering, snellere slijtage en een hoger energieverbruik.Bovendien zal de dunne oliefilm de interne afdichtingswerking van de compressor verminderen.
Bij de hogedrukkamercompressor heeft de uitlaat de functie om de motor te koelen.De hoge uitlaatgastemperatuur kan te wijten zijn aan de hogere bedrijfsfrequentie van de compressor en het hogere energieverbruik, of aan de kleinere koelmiddelstroom en het slechte koeleffect van de motor.Bovendien zal het onrendabele energieverbruik, veroorzaakt door slechte smering bij hoge temperaturen, ook toenemen, zal de warmteproductie verbeteren en zal de warmtedissipatie afnemen.In een dergelijke vicieuze cirkel zal de temperatuur van de motorwikkelingen blijven stijgen en is het gemakkelijk om de motor te beschadigen door de ingebouwde bescherming of zelfs de geëmailleerde draadisolatielaag te beschadigen.
Als de temperatuur het smeltpunt van het afdichtingsmateriaal bereikt, zal dit permanente schade aan de compressorrol, het aandrijflager en de interne afdichting veroorzaken.
Hieronder vindt u een lijst met redenen voor een hoge uitlaatgastemperatuur in de luchtwarmtepompcompressor.Hopelijk helpt het je.
1. Er is minder koelmiddel.
2. De opening van het expansieventiel is klein en het expansieventiel is kapot.
3. Het droogfilter van het koelsysteem is verstopt.
4. De verdampingstemperatuur is te laag.
5. De kwaliteit van het koelmiddel is niet goed, vermengd met lucht of water;als er water is, zal de ijsverstopping van het expansieventiel ook een hoge retourgastemperatuur veroorzaken.
6. Het condensatie-effect is niet goed en een grote hoeveelheid gasvormig koelmiddel keert terug naar het expansieventiel, wat ook een hoge retourgastemperatuur zal veroorzaken.
7. Schade aan compressorlagers, resulterend in mechanische wrijving, hoge zuigtemperatuur, oververhitting van de motor en dus hoge uitlaatgastemperatuur.
2021-12-06
2022-01-07
2021-10-30
2021-11-30